Drumul Expres Brăila-Focșani este aproape de lansarea licitației pentru proiectare și execuția lucrărilor. Mai are de trecut niște hopuri birocratice. Dar de pe deal se vede luminița de la capătul proiectului. Cel puțin asta anunță „cel mai” secretar de stat de la Ministerul Transporturilor.
Drumul Expres Brăila-Focșani ar putea să apară pe pământ. Nu știm exact când, mai ales că procedura birocratică este aproape la fel de lungă ca viitoarea șosea. Ca să nu ne rătăcim pe drum, o să luăm povestea narată în urmă cu patru zile pe pagina de FB a secretarului de stat la Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu.
„A fost avizat în Consiliul Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii Studiul de Fezabilitate al 𝗗𝗿𝘂𝗺𝘂𝗹𝘂𝗶 𝗘𝘅𝗽𝗿𝗲𝘀 𝗙𝗼𝗰𝘀𝗮𝗻𝗶 – 𝗕𝗿𝗮𝗶𝗹𝗮, după ce zilele trecute a fost avizat în CTE-ul CNAIR. În baza emiterii acestui aviz CTE de astăzi, următorul pas constă în înaintarea documentației către Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației pentru a fi avizată în Consiliul Interministerial, iar ulterior va fi promovată Hotărârea de Guvern privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici.” (secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu)
După muntele birocratic, se vede un drum modern de 73,5 km
Drumul Expres Focșani – Brăila va cuprinde două benzi pe sens, 57 structuri (24 poduri, 31 pasaje, 2 structuri casetate). De asemenea, va avea parcare de scurtă durată, spațiu de servicii tip S1 și șase noduri rutiere.
Drumul Expres Focșani – Brăila va avea o lungime de 73,5 km. Lucrarea va avea trei loturi după cum urmează:
– Lotul 1 (28,2 km), care începe de la nodul rutier Focșani cu Autostrada A7 și se termină la nodul rutier Măicănești;
– Lotul 2 (37,6 km), de la descărcarea provizorie din DJ204B, DN23B până la descărcarea provizorie din DJ255A;
– Lotul 3 (7,7 km), de la nodul rutier Siliștea până la nodul rutier cu Podul peste Dunăre de la Brăila/Galați – Tulcea.