Autoritățile anunță că vor face un nou pod peste Dunăre, la un an de la darea în folosință a lucrării de la Brăila. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a trimis deja documentația de atribuire pentru studiul de fezabilitate.
Vineri, reprezentanții CNAIR au anunțat că au transmis la Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice (ANAP) spre validare contractul necesar elaborării studiului. Noul pod va fi între Giurgiu (România) şi Ruse (Bulgaria), în apropierea celui ridicat în urmă cu șapte decenii.
Durata elaborării Studiului de fezabilitate este de 23 de luni de la data începerii contractului.
„Obiectivul general al proiectului este de a spori eficiența tehnico-economică a rețelei de transport dintre România și Bulgaria. Se îmbunătățește de asemenea conectivitatea la nivel regional și condițiile traficului de mărfuri ce va fi asigurat pe podul peste Dunăre în zona Giurgiu – Ruse”, susțin reprezentanții CNAIR.
Prin realizarea acestui obiectiv se vor reduce timpii de așteptare la punctul de trecere a frontierei. Se va fluidiza și traficul pe axa Nord – Sud a continentului, în actualul context geopolitic.
Contractul va fi finanțat din Fonduri Europene Nerambursabile în cadrul programului de finanțare CEF 2 (Mecanismul pentru Interconectarea Europei) – Componenta Mobilitatea Militară.
După validarea documentației de atribuire, CNAIR va publica Anunțul de Participare aferent contractului de proiectare. În cadrul acestuia se va stabili și data de depunere a ofertelor.
Început în 2018, podul de la Brăila a fost terminat și testat în prima jumătate a anului 2023. Deși nu era recepționat iar lucrările de legătură nu erau finalizate, a fost deschis circulației pe 6 iulie 2023. A trecut de atunci prin multiple reparații, efectuate inclusiv în prezent.
„Golden Gate” de România are aproape doi km lungime. În prezent pe el se circulă pe o singură bandă. Incidentele legate de calitatea asfaltului s-au repetat de șapte ori într-un singur an de exploatare la noul pod peste Dunăre dintre Brăila și Tulcea.