Radu Macovei a fost, citez, “director fondator al ziarului Viața liberă” pînă într-o zi cînd noul patron, Marian Băilă, s-a hotărît să îi șteargă numele de pe logo-ul ziarului, atît din ediția tipărită, cît și din cea on line. Destul de urîtă și abruptă maniera în care dl. Băilă a decis să se debaraseze de “brandul” Radu Macovei, dar perfect justificată, căci “directorul fondator al Viața liberă” atîrna de gîtul ziarului precum cincinalele în cazierul unui recidivist.
Radu Macovei este acum un pensionar cocîrjat, despre care nu își mai aduce aminte nici dracu că a scris vreodată editoriale de mare efect în ziar. Poate doar editorialul ăla despre olimpicii la Fizică (publicat în 1987), care s-au remarcat la muncile agricole la care erau obligați să participe toți liceenii, să mai provoace oareșce emoții nostalgicilor, dar nici în acest caz treaba nu-i sigură 100%.
Ceea ce îl face pe Radu Macovei diferit de restul pensionarilor din Galați este că el are mulți bani. Mult mai mulți bani decît bătrînii care joacă șah în parcul din Țiglina I, pentru că Radu Macovei a știut ani la rînd să îi țină pe fraieri să scrie la ziar pe salariul minim pe economie, în timp ce el punea deoparte tone de bani albi (negri) pentru zile negre. Vilă la Eforie Sud și-a tras, ibovnică știe tot Galațiul că are de aproape 20 de ani, o mașină mai acătării îi mai trebuia.
BMW X5, cum au țiganii de pe str. Română
O bună bucată de vreme, fostul director al ziarului Viața liberă, Radu Macovei, a circulat cu un Mitsubishi de teren, pe care se spune că l-ar fi primit în sistem barter de la dealerul Iricad Galați, la schimb cu reclamă în paginile cotidianului pe care el îl conducea.
Dar statutul de pensionar proaspăt ejaculat de pe frontispiciul cotidianului Viața liberă l-a enervat atît de tare pe Radu Macovei încît el a hotărît să își schimbe mașina, să le arate el contestatarilor că are cu ce, tataie! Prin urmare, Radu Macovei a renunțat la mașina de teren Mitsubishi, optînd pentru un BMW X5, de culoare gri, așa cum au, de regulă, maneliștii/țiganii.
Zilele trecute l-am văzut pe Radu Macovei ieșind din chioșcul Viața liberă de la Spicu (unde a fost restaurantul Full House) cu un braț de ziare, semn că el s-a lăsat de scris, nu și de citit gazete. Macovei s-a urcat în BMW-ul său X5 și a demarat înainte să apuc să îl trag în poză. Nu am reușit să îi fac poză, însă numărul de înmatriculare mi-a rămas întipărit în minte: GL 44 MAK. Păcat că dl. Radu Macovei nu a optat pentru GL 44 BOS, căci devenea cocalarul suprem al Galațiului. Sau poate că dl. Macovei a optat pentru GL 44 BOS, dar a avut nenorocul să afle că numărul a fost dat.